Do it for life

Det her med hvorfor du trener eller ikke, hva som inspirere og hva som er motivasjon er en evig diskusjon. Dere vet hva jeg mener, men jeg synes jeg må gjenta det igjen for en artikkel i Womans Health gjorde meg veldig glad! Det som står over her er så sant og så viktig.

Så klart vet vi at det er den smaleste midjen, største rumpa og best trente magen som får flest likes i sosiale medier, og det synes jeg går helt fint! Jeg bryr meg fint lite om at jeg “aldri” får sixpack, for jeg vet at jeg ikke over tid vil ofre det jeg må for å få det. Vi er skapt forskjellig og for noen kommer det lett, men for de aller fleste av oss er ekstremt synlige muskler vanskelig uten ekstremt regime på kostholdsiden. Før bryllupet jobbet jeg litt ekstra med maten og var nøye på  lowcarb og proteiner de siste månedene. Hovedgrunnen var ar jeg ville unngå å føle meg oppblåst. Det var slitsomt og jeg ble ikke så glad av det underveis. Motivasjonen min var at jeg ville være den beste utgaven av meg selv på bryllupsdagen, noe jeg virkelig følte at jeg klarte, men på en annen side: hvorfor skal jeg føle at den beste utgaven av meg selv var den hvor jeg hadde unngått all mat jeg egentlig liker å kose meg med i 3 måneder?  Jeg har vel aldri gått så langt som jeg gjorde denne gangen i matveien før, men jeg var også veldig bevisst på min motivasjon. Jeg ville teste å se hva det gav meg.

Bryllupsreisen betydde carb high diet og kos fra ende til annen og jeg lover dere, det har aldri føltes bedre å bli stappmett dag etter dag!   Det er gøy å utfordre seg, prøve nye ting for å se resultatene, men det aller viktigste er å vite hvorfor du gjør det.

Følg med på Facebook

One thought on “Do it for life

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge